Budgetcoaching

Hoe werkt budgetcoaching?
1. Intake
Tijdens een intakegesprek wordt de financiële situatie van de werknemer in kaart gebracht en wordt gekeken naar de factoren die invloed hebben (gehad) op deze situatie.
2. Begeleiding en advies
Na de intake wordt een advies opgesteld om tot een duurzame oplossing te komen. Het advies vormt de basis voor een vervolgtraject welke aansluit bij de persoonlijke situatie. Het begeleidingstraject duurt circa 3 tot 6 maanden. Gesprekken vinden plaats bij de werknemer thuis of op één van de spreekuurlocaties van de aanbieder.
3. Eventuele nazorg
Indien nodig kan er nog (telefonische) nazorg worden geboden. Dit is afhankelijk van de aanbieder.
Doel van Budgetcoaching
- Geeft medewerkers inzicht in de eigen financieren
- Helpt schuldsanering voorkomen
- Voorkomen van verzuim
- Productiviteitsverbetering door financiële rust
Handige instrumenten
De bugdgetcoaches werken met instrumenten, zoals:
- de Budgetbox, een opbergsysteem voor een overzichtelijke thuisadministratie
- een veilig online kasboek voor een transparante maand- en jaarplanning
De privacy van de medewerker is gewaarborgd. De budgetcoaches beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag.
Kosten en korting via De Friesland
Klanten van De Friesland ontvangen korting per deelnemer. Log in op het Sterk te Werk portaal en bereken eenvoudig de kosten voor jouw situatie. Nog geen inlog voor het Sterk te Werk portaal? Neem dan contact op met onze ondernemersdesk.
Aanvragen
Vraag deze dienst aan via de mail of bel met ons op (058) 291 33 88.
Heb je al een account voor het Sterk te Werk portaal?
Vraag dan de dienst direct aan.
Vraag direct aan
Je gaat nu naar het Sterk te Werk portaal