Schade melden reisverzekering

Als je te maken krijgt met schade of een ongeluk, stel ons dan meteen op de hoogte. Zorg ervoor dat je jouw verzekeringsgegevens en andere belangrijke informatie bij de hand hebt. Zo kunnen wij je snel helpen.

Direct hulp nodig in het buitenland

  • Zit je in een noodsituatie en heb je met spoed hulp nodig? Bel dan direct naar De Friesland Alarmcentrale door Eurocross op +31 58 212 02 12 (24/7 bereikbaar).
  • Doe van verlies of diefstal altijd aangifte bij de politie of de luchtvaartmaatschappij.

Heb je schade?

We leggen je uit hoe je dit kunt melden, wat de vergoeding is en welke doorlooptijd er geldt.

We vergoeden in veel gevallen de nieuwwaarde

Maar dat is niet altijd zo. In een aantal gevallen krijg je de dagwaarde terug. Bekijk de afschrijvingslijst.

De doorlooptijd is afhankelijk van de schade

Na het insturen van het schadeformulier ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. De afhandeling van je schade is afhankelijk van de complexiteit en omvang van de schade. De doorlooptijd van een schade is gemiddeld 5 tot 7 werkdagen. Duurt het langer dan 5 tot 7 dagen? Dan nemen we contact met je op.

Schade of annulering melden

Je kunt je schade of annulering van jouw reis melden door het online schadeformulier in te vullen.

Naar het online schadeformulier

Heb je een vraag?

058 291 38 38

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of chat met ons via De Friesland App: