Betalingsregeling

De meest gestelde vragen over een betalingsregeling als je bijvoorbeeld de premie of het eigen risico niet kunt betalen of een achterstand hebt in je premie.

Veelgestelde vragen

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Heb je een rekening voor het eigen risico? Of heb je een achterstand in het betalen van je premie? Je kunt bij ons online een betalingsregeling aanvragen.

Lees meer over een betalingsregeling

Wat gebeurt er als ik een termijn van mijn betalingsregeling niet op tijd betaal?

Heb je een betalingsregeling afgesloten en betaal je de betalingsregeling niet op tijd? Dan wordt de betalingsregeling beëindigd. Je ontvangt dan hierover bericht.

Lees meer over een betalingsregeling

Ik wil een betalingsregeling, maar het bedrag is al afgeschreven. Wat nu?

Je sprak met ons een betalingsregeling af. Je kunt een extra aflossing doen, of je betalingsregeling in 1 keer helemaal aflossen. Dat doe je zo: 

  1. Maak het bedrag dat je wilt aflossen over op onze rekening NL76 RABO 0132 1997 93 op naam van De Friesland Zorgverzekeraar.
  2. Vermeld in het opmerkingenveld je relatienummer en ‘aflossing betalingsregeling’.
Wij verwerken je betaling binnen 3 werkdagen. Je krijgt geen bevestiging. 
Ik heb een betalingsregeling. Hoe los ik hier (een gedeelte) op af?

Je sprak met ons een betalingsregeling af. Je kunt een extra aflossing doen, of je betalingsregeling in 1 keer helemaal aflossen. Dat doe je zo: 

  1. Maak het bedrag dat je wilt aflossen over op onze rekening NL76 RABO 0132 1997 93 op naam van De Friesland Zorgverzekeraar.
  2. Vermeld in het opmerkingenveld je relatienummer en ‘aflossing betalingsregeling’.
Wij verwerken je betaling binnen 3 werkdagen. Je krijgt geen bevestiging. 

Heb je een vraag?

(058) 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of chat met ons via De Friesland App:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Klantwaardering op Independer