Vriendelijk en deskundig: Neel is blij met persoonlijke klantenservice

Als Neel van der Mei de klantenservice van De Friesland belt, weet ze dat ze een vriendelijke medewerker aan de lijn krijgt. Iemand die de tijd voor haar neemt én haar vragen kan beantwoorden. ‘Zo’n fijne klantenservice is mij veel waard.’
Neel is blij met persoonlijke klantenservice
Op de foto: Neel van der Mei, al 35 jaar verzekerd bij De Friesland

Klaar na één telefoontje

Al 35 jaar is Neel verzekerd bij De Friesland. In al die jaren nam ze verschillende keren contact op met de klantenservice. De ene keer had ze een vraag over een vergoeding, de andere keer wilde ze even checken of haar reisverzekering nog op orde was. 

‘Ik zou dan misschien ook op de website van De Friesland kunnen kijken, maar ik bel liever de klantenservice. Ik vind het gewoon prettig om persoonlijk contact te hebben. En als een medewerker even met me meekijkt, uitleg geeft of vragen beantwoordt, weet ik na één telefoontje alles wat ik moet weten.’

Ik krijg altijd vriendelijk en deskundig antwoord

Neel van der Mei

Heel tevreden

Neel beoordeelde de klantenservice van De Friesland recent met een 10. Dat cijfer gaf ze vol overtuiging, vertelt ze: 'Als ik bel, krijg ik altijd snel iemand aan de lijn. De medewerkers van de klantenservice hebben veel kennis van zaken en hebben direct een antwoord op de meeste vragen. Je wordt nooit eindeloos doorverbonden.'

De bereikbare klantenservice is zelfs een van de redenen waarom Neel al zo lang bij De Friesland verzekerd is. 'Nee, ik heb nooit de behoefte gehad om over te stappen. Ik ben gewoon heel tevreden. Dat ik bij De Friesland altijd vriendelijk en deskundig antwoord krijg, is mij veel waard.'

Marike Klazinga aan het werk op de klantenservice van De Friesland
Op de foto: Marike Klazinga aan het werk op de klantenservice van De Friesland

De tijd nemen

De mooie woorden van Neel zijn op hun beurt waardevol voor Marike Klazinga. Marike werkt sinds 2022 op de klantenservice van De Friesland. Ze doet haar werk met veel plezier: 'Ik houd ervan om mensen te helpen. Ik neem graag de tijd voor degene die ik aan de lijn heb, luister aandachtig en probeer hem of haar verder te helpen.'

Duizend telefoontjes per dag

De klantenservice beantwoordt dagelijks zo’n duizend telefoontjes. Daarnaast komen er iedere dag zo’n 120 vragen binnen via De Friesland App. Die worden door een speciaal online team afgehandeld. 

Alle medewerkers van de klantenservice doorlopen een uitgebreid inwerktraject, laat Marike weten. Veel collega’s volgen daarna nog aanvullende opleidingen over bijvoorbeeld reisverzekeringen of financiën. ‘Zodat we ook vragen die daarover gaan, goed en snel kunnen beantwoorden.’

Ik neem de tijd en luister aandachtig

Marike Klazinga

Kaartje of bloemetje

Het fijnste aan haar werk vindt Marike de persoonlijke aandacht die ze aan “haar” klanten mag schenken. ‘Er is altijd ruimte voor een kort praatje. Stelt iemand een vraag over een reisverzekering, dan ben ik nieuwsgierig waar de reis naartoe gaat.’

Belt iemand vanwege een overlijden in de familie of andere ingrijpende gebeurtenis, dan staat Marike daar natuurlijk even bij stil. ‘Soms stuur ik na zo’n bijzonder gesprek een kaartje of bloemetje namens De Friesland. Dat wordt enorm gewaardeerd.’

9 of hoger

Veel verzekerden, onder wie Neel, waarderen de persoonlijke klantenservice van De Friesland al met mooie cijfers. Maar Marike en haar collega’s willen het graag nóg beter doen. ‘Daarvoor doen we continu kleine aanpassingen, bijvoorbeeld om klanten nog sneller te kunnen helpen.’ 

Het team heeft zich ten doel gesteld om een 9 of hoger te scoren op klanttevredenheid. ‘Als we de mens achter de verzekerde blijven zien, ons best doen om hem of haar te helpen, moet dat lukken.’

Gerelateerde artikelen

Appie Kamminga op het gras van de golfbaan
Artikel
1 minuten

Appie zijn ervaring met wachtlijstbemiddeling

Appie heeft Wachtlijstbemiddeling van De Friesland ingezet en kon daardoor sneller behandeld worden aan zijn klachten.

René van Duuren staat in gebouw in Marokko
Artikel
3 minuten

René kreeg snel hulp in het buitenland via Dokter Appke

Tijdens een camperreis door Marokko krijgt René van Duuren gezondheidsklachten. Gelukkig krijgt hij via Dokter Appke snel de hulp die hij nodig heeft.
Mevrouw Jongsma aan de keukentafel met een daisyspeler
Artikel
3 minuten

Mevrouw Jongsma’s ervaring met Domeinoverstijgend Loket

Het Domeinoverstijgend Loket biedt hulp bij ingewikkelde zorgvragen.

Heb je een vraag?

058 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of neem contact op via:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Independer score 8.2 Klantwaardering op Independer