De Friesland App

De veelgestelde vragen over De Friesland App.

Veelgestelde vragen

Waar kan ik De Friesland App downloaden?

Download De Friesland App op je mobiele telefoon of tablet via de App Store of de Google Play Store.

Lees meer over De Friesland App

Hoe activeer ik De Friesland App?
  1. Download de app
  2. Log in met je DigiD

Lees meer over De Friesland App

Ik kan mijn rekening niet toevoegen

Dat is vervelend. Wij helpen je graag. Met ons stappenplan 'hulp bij problemen' los je het vaak makkelijk zelf op.

Hulp bij problemen met De Friesland App

Ik heb een probleem met De Friesland App

Dat vinden wij erg vervelend. Wij helpen je graag met het oplossen van het probleem. 

Hulp bij problemen met De Friesland App

Veelgestelde vragen over inloggen met DigiD na 28 mei

Waarom moet ik nu elke keer opnieuw inloggen met DigiD?

Om je persoonlijke gegevens beter te beveiligen, heeft DigiD de inlogeisen verhoogd. Door in te loggen met DigiD laat je zien dat jij het bent die inlogt, en blijven je persoonlijke gegevens beter beveiligd.

Kan ik ook op een andere manier inloggen?

Nee. Je kan alleen inloggen met DigiD. Dat kan via de DigiD app of met je inloggegevens en sms-controle.

Waarom raden jullie inloggen met de DigiD app aan?

Dit is makkelijker dan inloggen met je inloggegevens en sms-controle. Je wordt automatisch van onze app naar de DigiD app doorgestuurd. Wanneer je bent ingelogd kom je automatisch weer terug in onze app. Je logt dus in één stap in, in plaats van in twee stappen.

Word ik automatisch uitgelogd?

Zolang je actief bent in de app blijf je ingelogd. Ben je 15 minuten niet actief? Dan word je automatisch uitgelogd. Je kunt dan opnieuw inloggen als je de app wilt gebruiken.

Wat gebeurt er met de pincode in mijn app?

Deze verdwijnt. Inloggen met DigiD vervangt inloggen met je pincode.

Geldt deze maatregel alleen voor De Friesland?

Nee. Voor alle zorgverzekeraars geldt vanaf mei 2024 dat inloggen met DigiD in hun app verplicht is.

Mijn DigiD app werkt niet? Wat nu?

Ga naar DigiD.nl. Hier staan verschillende dingen die je kan doen om de app weer werkend te krijgen.

Moet ik ook opnieuw inloggen in Mijn De Friesland als ik in de app op een link naar een pagina in Mijn De Friesland klik?

Nee. Als je in de app bent ingelogd en je klikt op een link, dan blijf je automatisch ingelogd in Mijn De Friesland.

Verandert het inloggen ook voor Mijn De Friesland?

Nee. In Mijn De Friesland log je al in met DigiD.

De code om in te loggen wordt naar een oud nummer gestuurd. Hoe kan ik mijn telefoonnummer aanpassen?

Hiervoor ga je naar Sms-controle | DigiD en klik je op telefoonnummer wijzigen.

Ik heb de DigiD app al en ben mijn pincode vergeten.
Installeer de DigiD app opnieuw. Je moet wel je gebruikersnaam en wachtwoord weten. Kijk voor de verschillende herstelopties op de website van DigiD onder ‘activeren app’.  

Heb je een vraag?

(058) 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur. Zaterdag 28 december zijn wij van 10.00 - 14.00 uur bereikbaar.


Of chat met ons via De Friesland App:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Klantwaardering op Independer