Hulp bij problemen met De Friesland App
Heb je problemen met het installeren van De Friesland App, of met declareren? Met ons stappenplan los je vaak het gemakkelijk zelf op.
Heb je vragen of problemen met DigiD? Op de website van DigiD lees je wat je kunt doen.
Wat is je probleem met de app?
Op de pagina De Friesland App lees je hoe je De Friesland App kunt installeren.
Wil je de app downloaden op een iPad? Ga naar de App Store en druk op 'Filters'. Hier kies je voor iPhone-apps. Zoek naar De Friesland App.
Stap 1
Controleer op updates: Controleer of jouw toestel, De Friesland App en de DigiD app de laatste versie hebben.
Stap 2
Verwijder De Friesland App. Zet je toestel uit. Wacht 10 seconden en doe het toestel weer aan. Installeer De Friesland App opnieuw. Hierdoor worden oude instellingen verwijderd en in de meeste gevallen werkt de app daarna weer goed.
Stap 1: Controleer het bestand
- De rekening voldoet niet aan de wenselijke bestandsoorten pdf, jpg of jpeg.
- De bestandsnaam is langer dan 50 tekens.
- De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv declaratie..jpg).
- De declaratie is groter dan 5mb.
- Er zijn meerdere declaraties tegelijk ingescand.
- De tekst op de declaratie is niet goed leesbaar.
Stap 2:
Zet de instellingen van je mobiel op 4G of 5G. Soms werkt de Wifi-verbinding namelijk niet helemaal goed. Stuur de declaratie nog een keer in via de app.
Lukt het insturen van de declaratie via de app nog steeds niet?
Stuur je declaratie in via Mijn De Friesland.
Staat er 'geen document gedetecteerd' of 'te weinig licht'? Leg de rekening op een donkere achtergrond bij het maken van de foto. En doe de flitser aan. Maak een foto van de rekening en de achtergrond. Dan lukt het vast wel!
Android:
- Ga naar de mail.
- Klik op het pdf-bestand.
- Klik op de 3 puntjes bovenin.
- Kies voor: ‘Openen met’.
- Kies De Friesland App uit de apps die aangeboden worden.
- De app opent, log in, de rekening staat klaar om in te dienen.
iOS:
- Ga naar de mail.
- Klik op het pdf-bestand.
- Klik op deel.
- Kies De Friesland App uit de apps die aangeboden worden.
- De app opent, log in, de rekening staat klaar om in te dienen.
Dat heeft met instellingen en toestemming te maken. Als je wilt declareren moet je toestemming geven om gebruik te maken van bestanden of de camera. Als je dat weigert kun je inderdaad geen bestanden toevoegen of een foto maken. Je kunt bij de instellingen van je toestel de toestemming wijzigen.
Inloggen kan met DigiD
Je kunt een DigiD aanvragen wanneer je in het buitenland woont als je:
- Een Nederlandse nationaliteit hebt. Of
- een nationaliteit hebt van een ander land in de Europese economische Ruimte (EER).
Ga naar DigiD.nl. Zoek de vraag 'Hoe vraag ik een DigiD aan?' en dan 'Ik woon in het buitenland' voor meer uitleg over DigiD in het buitenland.
Yes it is. To change languages open and log in to the app. Follow these 5 steps:
- Click in the upper right corner on 'Profiel'
- Click on 'App instellingen'
- Then 'Taal'
- Choose English
- Restart the app to switch to English.
Voor een toestel met Android:
Via de Talkbackfunctie.
Voor een toestel met iOS:
Met VoiceOver.
Wij vertellen je met een paar stappen wat je kunt doen.
Stap 1:
Sluit alle internetpagina's en openstaande apps. Sluit ook De Friesland App.
Stap 2:
Gebruik de nieuwste versie van de De Friesland App. En van de DigiD app.
Hoe? Ga naar de App Store of Google Play store. Zoek De Friesland App. En de DigiD app als u deze gebruikt. Staat er ‘werk bij’ of ‘updaten’? Klik hierop en de app wordt vanzelf bijgewerkt.
Lukt het nu wel om de app te activeren? Lukt het niet, ga door naar Stap 3.
Stap 3:
Verwijder de browsegeschiedenis en cookies en log daarna opnieuw in.
Let op: als je cookies wist, dan wis je ook alle opgeslagen gegevens.
Verwijder De Friesland App. Zet je toestel uit. Wacht 10 seconden. Zet je toestel weer aan. Installeer De Friesland App opnieuw.
Wat ook kan helpen
Wissel van internetverbinding. Zet bijvoorbeeld Wifi uit en aan. En probeer het dan nog eens. Of schakel over naar mobiel internet 4G of 5G.
Gebruik een andere browser, zoals Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.
Cookies verwijderen op iOS In Safari (iPad en iPhone)
Ga naar Instellingen > Safari > scroll naar beneden en kies voor 'Wis geschiedenis en websitedata' > 'Wis geschiedenis en data'. Je bent nog niet klaar, er wordt nog meer data bewaard. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari' > 'Geavanceerd' > 'Websitedata' en druk op 'Verwijder alle websitedata'.
Cookies verwijderen op Android In Google Chrome
Open de browser en klik op de 3 puntjes, rechtsboven > kies 'Instellingen'.
Klik op 'Privacy en beveiliging' > 'Browsegegevens wissen' en vink in ieder geval aan: 'Cookies en sitegegevens'.
Klik op 'Gegevens wissen'.
Cookies verwijderen in Firefox
Klik op de 3 streepjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy & Beveiliging'
Klik bij 'Cookies en websitegegevens' op 'Gegevens wissen'
Klik op 'Wissen'.
Cookies verwijderen in Edge
Klik op de 3 puntjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy, zoeken en services'.
Klik onder 'Browsegegevens wissen' op de optie 'Kies wat u wilt wissen'.
Selecteer de cookies (voorgeselecteerd).
Druk op de 'Nu wissen'-knop.
Kom je er toch niet helemaal uit?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan samen naar het probleem. Heb je problemen met Mijn De Friesland? Kijk dan op Hulp bij problemen in Mijn De Friesland.
Heb je vragen of problemen met DigiD?
Op de website van DigiD lees je wat je kunt doen.
Ondersteuning nodig bij het wegwijs worden in de digitale wereld?
Bij de DigiHulplijn helpen ervaren vrijwilligers jou met al je vragen over jouw computer, laptop, mobiel en tablet. Het bellen kost je niets. Alle vragen zijn welkom en je mag zo vaak bellen als je wilt.