Wachtlijstbemiddeling
De veelgestelde vragen over wachtlijstbemiddeling.
Veelgestelde vragen
Wat is wachtlijstbemiddeling?
We noemen wachtlijstbemiddeling ook wel zorgbemiddeling. Moet je lang wachten op een behandeling, neem dan contact met ons op voor persoonlijk advies of bemiddeling. Wij zoeken, binnen en buiten je regio, naar een ander ziekenhuis of behandelcentrum.
Hoe kan ik wachtlijstbemiddeling aanvragen?
Je kunt voor persoonlijk advies met ons bellen via (058) 291 33 00 (maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur). Of neem contact op met de wachtlijstcoördinator via het online formulier Wachtlijstbemiddeling aanvragen
Wat is een maximaal aanvaardbare wachttijd?
De Friesland heeft verschillende afspraken met zorgverleners gemaakt over tijdigheid en bereikbaarheid van zorg.
Bekijk de afspraken over tijdigheid en bereikbaarheid van zorg
Worden de reiskosten naar het alternatieve ziekenhuis vergoed?
Bekijk wanneer je in aanmerking komt voor de vergoeding van ziekenvervoer.