Wachtlijstbemiddeling

De veelgestelde vragen over wachtlijstbemiddeling.

Veelgestelde vragen

Wat is wachtlijstbemiddeling?

We noemen wachtlijstbemiddeling ook wel zorgbemiddeling. Moet je lang wachten op een behandeling, neem dan contact met ons op voor persoonlijk advies of bemiddeling. Wij zoeken, binnen en buiten je regio, naar een ander ziekenhuis of behandelcentrum.

Lees meer over onze afdeling Wachtlijstbemiddeling

Hoe kan ik wachtlijstbemiddeling aanvragen?

Je kunt voor persoonlijk advies met ons bellen via (058) 291 33 00 (maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur). Of neem contact op met de wachtlijstcoördinator via het online formulier Wachtlijstbemiddeling aanvragen 

Lees meer over onze wachtlijstbemiddeling

Wat is een maximaal aanvaardbare wachttijd?

De Friesland heeft verschillende afspraken met zorgverleners gemaakt over tijdigheid en bereikbaarheid van zorg.

Bekijk de afspraken over tijdigheid en bereikbaarheid van zorg

Worden de reiskosten naar het alternatieve ziekenhuis vergoed?

Bekijk wanneer je in aanmerking komt voor de vergoeding van ziekenvervoer.

Heb je een vraag?

(058) 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of chat met ons via De Friesland App:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Klantwaardering op Independer