Afschrijfdatum zorgpremie
Standaard schrijven we de premie rond de 1e van de maand af. Wil je liever dat we de premie op een andere datum afschrijven? Dat kan. Je past de afschrijfdatum gemakkelijk zelf online aan in Mijn De Friesland.
Pas de afschrijfdatum aan in Mijn De Friesland
Je kunt bij ons kiezen voor een afschrijving op de 15e, 21e, 24e, 27e of 1e van de maand.
Je krijgt altijd een bevestiging
Op het online formulier dat je invult om de afschrijfdatum aan te passen, vragen we ook om je e-mailadres. Op dit e-mailadres krijg je een bevestiging van de aanpassing die je hebt doorgegeven. Verder ontvang je een nieuw polisblad. Op de achterkant hiervan vind je ook de nieuwe afschrijfdatum.
Wanneer gaat de nieuwe afschrijfdatum in?
Wij proberen de verandering in te laten gaan op de datum die je hebt aangegeven. Het kan zijn dat wij het bedrag nog 1 keer op de oude datum afschrijven. Dan gaat de aanpassing bij de volgende afschrijving in.
Veelgestelde vragen
Schrijven wij de premie altijd precies op de nieuwe datum af?
Wij schrijven zo veel mogelijk af op de afgesproken datums. Soms lukt dat niet. Daar zijn verschillende oorzaken voor.
Ik heb een betalingsregeling afgesloten. Verandert deze nu ook?
De afspraken die je hebt gemaakt over de betalingsregeling veranderen niet. De betalingsregeling wordt nog steeds op de datum afgeschreven die wij met je hebben afgesproken. Naast de betalingsregeling wordt ook (maandelijks) je premie afgeschreven. De datum waarop deze premie wordt afgeschreven verandert wel.
Ik betaal premie via het CAK. Kan ik de afschrijfdatum ook aanpassen?
Het CAK houdt de zorgpremie in op je salaris/uitkering. Deze afspraken kun je niet bij ons aanpassen.
Zorgverzekeringslijn kan je helpen met het oplossen van betalingsproblemen. Bel Zorgverzekeringslijn met vragen over de algemene verzekeringsplicht, premieplicht of schulden bij de zorgverzekeraar. Je belt Zorgverzekeringslijn via het gratis telefoonnummer 0800 64 64 644 tussen 9.00 en 17.00 uur. Of bezoek de website van Zorgverzekeringslijn.