Annuleringsverzekering

De veelgestelde vragen over onze annuleringsverzekering. Staat je vraag er niet tussen? Bekijk ook onze veelgestelde vragen over onze reisverzekering.

Veelgestelde vragen

Waarom staat er Melching op mijn bankafschrift voor mijn annuleringsverzekering?

Sinds 2019 verzorgt Melching namens De Friesland de administratie van jouw reisverzekering. Denk hierbij aan de schadeafhandeling maar ook voor het incasseren van de premie. Heb je vragen over je reisverzekering of wil je een schade melden? Dan kun je gewoon met ons contact opnemen.

Hoe zit het met oorlog, onrust of geweld op mijn vakantiebestemming?

Is er een oorlog, onrust of geweld in het gebied waar je op vakantie bent of heen gaat? We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. 

Bekijk de veelgestelde vragen over oorlog, onrust en geweld

Ben ik verzekerd tegen natuurrampen met jullie annuleringsverzekering?

Is er een natuurramp in het gebied waar je op vakantie bent of heen gaat? We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. 

Bekijk de veelgestelde vragen over een natuurramp

Ben ik verzekerd tegen stroomstoring of computerstoring met jullie annuleringsverzekering?

Heb je reisschade door een stroomstoring of computerstoring op het vliegveld? Wij kunnen ons voorstellen dat je dan vragen hebt over je reis- en annuleringsverzekering.

Bekijk de veelgestelde vragen over een stroom- en/of computerstoring op het vliegveld

Veelgestelde vragen stoppen reis- en annuleringsverzekeringen De Friesland

Waarom zijn jullie gestopt met het aanbieden van eigen reisverzekeringen?
Wij willen ons nog meer op zorgverzekeringen richten. Voor andere verzekeringen werken we al samen met Centraal Beheer en dat gaan we nu ook doen voor onze reis- en annuleringsverzekeringen. Heb je vragen? Bel ons gerust van maandag t/m vrijdag via (058) 291 38 38.
Ik heb een doorlopende reis en/of annuleringsverzekering bij jullie, kan ik die blijven gebruiken?

Jouw doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering bij De Friesland blijft gewoon doorlopen. Mocht er een wijziging plaatsvinden in de toekomst dan krijg je hier op tijd bericht over van ons. 

Lees meer over de doorlopende annuleringsverzekering van De Friesland
Lees meer over de doorlopende reisverzekering van De Friesland

Ik heb een kortlopende annuleringsverzekering bij jullie, wat gebeurt daarmee?
Jouw kortlopende annuleringsverzekering bij De Friesland is gewoon geldig voor de periode die op jouw reispolis staat. Wil je een wijziging doorgeven of een schade melden? Dan kun je dit online bij ons regelen.
Ik heb een kortlopende reisverzekering bij jullie, wat gebeurt daarmee?
Jouw kortlopende reisverzekering bij De Friesland is gewoon geldig voor de periode die op jouw reispolis staat. Wil je een wijziging doorgeven of een schade melden? Dan kun je dit online bij ons regelen.
Ik heb een reisverzekering van De Friesland, kan ik deze nu al overzetten naar een reisverzekering van Centraal Beheer?

Heb jij een doorlopende reisverzekering van De Friesland en loopt deze al langer dan 1 jaar? Dan mag je deze tussentijds opzeggen. Dan kun je een nieuwe reisverzekering bij Centraal Beheer afsluiten. Als klant van De Friesland krijg je 5% korting op de doorlopende reisverzekering bij Centraal Beheer. Dit kun je aangeven bij het aanvragen van de verzekering.

Meer lezen over de reisverzekeringen van Centraal Beheer

Heb je een vraag?

(058) 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of chat met ons via De Friesland App:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Klantwaardering op Independer